F1805El passat 31 de desembre, diumenge desprès de Nadal, celebràvem la festa de la Sagrada Família, dia en què la comunitat parroquial acull als qui  renoven les promeses matrimonials en el seu vint-i-cinquè aniversari nupcial –noces d’argent- i en el seu cinquantè aniversari –noces d’or-. La comunitat acompanya aquestes famílies donant gràcies i pregant Déu per elles en aquesta magna celebració.

Han estat 15 els matrimonis que ho han celebrat: 12 de cinquanta anys i 3 de vint-i-cinc. Acompanyats per llurs famílies i per la comunitat parroquial van participar de la Missa d’onze i mitja de la parròquia.  El celebrant invitava, en la seva homilia, a donar gràcies a Déu i a ser agraïts amb la persona de l’altre cònjuge. La paraula gràcies convé fer-la més present en la nostra vida diària; és una expressió que cal recuperar i familiaritzar ja que comporta, de forma implícita, la valoració de l’altre, cosa que no sempre es dóna en el  nostre context relacional. Una altra actitud necessària és la de demanar-se perdó, tots cometem errors encara que ens costa acceptar-los; el fet de de reconèixer-

F1806

los i demanar perdó ens fa més humans, mes humils i ens predisposa a comprendre i acceptar les limitacions dels altres. També recordava la necessitat de no viure tancats, de parlar, de dialogar i de contar amb l’altre a l’hora de prendre decisions...

Unes reflexions que precedien a la renovació del compromís matrimonial. Donaven gràcies a Déu perquè s’havien sentit acompanyats en els moments de prosperitat i d’adversitat i imploraven de mantenir-se en l’amor de l’un a l’altre a fi de ser uns bons testimonis de l’aliança de Déu amb els homes. Posteriorment tenia lloc la benedicció dels anells.

F1807Desprès de la Comunió donaven gràcies a Déu: per la família, per les coses bones que s’han donat, pels bons moments viscuts i pels mals moments passats perquè res no és inútil si es viu amb amor, també pel que han donat i a la vegada han rebut de la família, pel que han après l’un de l’altre i perquè s’han sentit acompanyats pel Senyor en el camí de la vida.

F1808No podia faltar el record d’aquesta celebració: la flor de Nadal i una icona de la Mare de Déu i el Nen Jesús de Belén elaborada a la mateixa ciutat de Belén per palestins cristians. Acabada la celebració, es compartia un piscolabis al Centre Parroquial abans de tornar a les cases pel dinar.