Terres de salabror és el títol d’un llibre que ens descriu la història d’un territori, el Delta de l’Ebre, en una època en que aquest resultava inhòspit i difícil per viure-hi. La seva autora, Mª Teresa Bertran Torres, ampostina resident a Barcelona, llicenciada en Geografia i Història, ens descriu un quadre de la vida humana al delta, de l’ adaptació de la gent a aquesta terra de conreu, de la relació de les famílies i de la duresa del treball, de la inseguretat de les collites, del flagell del paludisme i de la medicina popular, del conflicte entre arrossers i pescadors a l’Encanyissada i, en resum, de la colonització de l’hemidelta dret de l’Ebre. Una obra que traspua afecte, sentiment i compromís amb la terra deltaica. Fins aquí, l’obra. Necessària com tantes d’altres per a millor conèixer aquestes terres. Però té una segona part, un rerefons.

Maria-Teresa Bertran, havia editat una tercera impressió, subvencionada per una entitat bancària, a benefici d’un projecte de Mans Unides. L’import aconseguit per la venda d’exemplars, efectuada per membres de Mans-Unides baix la coordinació de Manolita Almudeve, anterior responsable local d’aquesta entitat eclesial, era de tres mil euros. El passat 15 d’octubre, desprès de la missa vespertina, a les sales de la rectoria, l’autora feia donació d’aquesta quantitat  per a un dels projectes solidaris  diocesans, a Rosita Pertegaz, nova responsable local de Mans Unides, acompanyada de l’equip col·laborador.

Aquest és un testimoni més d’una acció solidària de les moltes que es donen en l’àmbit eclesial que ajuden a reforçar els valores humans i cristians de les nostres comunitats parroquials.