A l’igual que altres anys, havent celebrat la Pasqua de Resurrecció, les parròquies d’Amposta hem organitzat una jornada de sortida interparroquial. Amb motiu de l’Any Jubilar de la Misericòrdia, aquest any hem visitat la Fatarella. Allí s’hi troba una Capella dedicada a la Mare de Déu de la Misericòrdia. És la patrona de la població. Lloc molt venerat i estimat pels fills de la localitat. L’ermita, ubicada a la mateixa població, fou construïda pel mestre d’obres Francesc Melet, el mateix que va dirigir l’església de l’Assumpció d’Amposta, la de sant Miquel de Batea i l’antiga de Corbera d’Ebre, entre altres. Té una semblança a la d’Amposta però de dimensions més reduïdes.

La sortida tingué lloc el dissabte 16 d’abril. Col·laboradors i voluntaris parroquials ens desplaçarem amb dos autocars i algun turisme. A les 10 del matí arribàvem a l’ermita capella de la Mare de Déu de la Misericòrdia per celebrar-hi la Missa i venerar la imatge de la Mare de Déu, peça d’alabastre, amb restes de policromia, de la segona meitat del s. XIV, donació de Mn. Pere Pasqual, fill de la Fatarella, capellà reial en temps de Pere III el Cerimoniós.

El rector de la Fatarella, Mn. Rubén García,  ja ens esperava per donar-nos la benvinguda a aquest casal tan preuat i estimat pels fills de la Fatarella. Amb l’’harmònium acompanyà els cants d’aquesta celebració al peu de Maria de la Misericòrdia. Celebrada l’Eucaristia i venerada la santa imatge, ens dirigíem a l’església parroquial de sant Andreu en companyia d’una guia local, Misericòrdia Cabús, que ens anava explicant i descobrint aspectes històrics i elements arquitectònics de la població.

Després d’aquesta visita a l’església parroquial ens dirigíem al Centre d’Interpretació, espai dedicat a la passada Batalla de l’Ebre. Per la tarda, després del dinar, visitaríem un altre espai, dedicat al mateix tema,  ubicat a la població de Corbera d’Ebre.
El dinar fou servit als 116 comensals al restaurant Can Rius de la Fatarella. Allí vam degustar, a més de plats típics, les famoses coques d’avellana. Un dia de convivència i de germanor, de càlida acollida per part del rector i feligresos de la Fatarella. Un dia per venerar la Mare de Déu de la Misericòrdia i enriquir-nos espiritualment d’aquesta devoció mariana que li professen els fills de la Fatarella.