Litúrgia i Sagraments

NIT DE NADAL
20:00h. Missa del Gall
Amb la participació dels nens de la catequesi per representar el naixement de l’Infant Jesús.
21:30h. Missa del Gall al monestir de les Mares Carmelites Descalces.

DIA DE NADAL
Missa a les 10:00h. al monestir de les Mares Carmelites Descalces.
Missa a les 11:30h.

FESTA DE SANT ESTEVE
Missa a les 19:30h.

FESTA DE LA SAGRADA FAMÍLIA

11:30h. Missa parroquial:
Celebració de les noces d’argent i d’or amb la renovació del compromís matrimonial i la benedicció dels esposos.

SOLEMNITAT DE LA MARE DE DÉU  (1 de gener)
“Els pastors anaren a Betlem, i trobaren Maria i Josep, amb el nen a la menjadora. I Maria conservava aquests records en el seu cor i els meditava.” (Lluc 2, 16.19)

11:30h. Missa parroquial

SEGON DIUMENGE DE NADAL (5 de gener)
“El qui és la Paraula es va fer home, i plantà entre nosaltres el seu tabernacle, i hem contemplat la seva glòria, que li pertoca com a fill únic del pare, ple de gràcia i de veritat.” (Joan 1,14)
11:30h. Missa parroquial
19:00h. Missa vespertina anticipada Solemnitat de l'Epifania.

EPIFANIA DEL SENYOR (6 de gener)
“L’alegria dels mags en veure allà l’estrella va ser immensa. Entraren a la casa, veieren el nen amb Maria, la seva mare i , prostrats a terra, li presentaren el seu homenatge.” (Mateu 2,10-11)
09:00h. Missa monestir de les Mares Carmelites Descalces.
11:30h. Missa parroquial

BAPTISME DEL SENYOR  (12 de gener)
“Mentre Jesús pregava, una veu digué des del cel “Ets el meu Fill, el meu estimat; en tu m’he complagut.” (Lluc 3, 21-22)
09:00h. Missa monestir de les Mares Carmelites Descalces.

ADVENT 2019

A quest any l’Advent començarà el dia 1 de desembre, o més bé amb la Missa vespertina del dissabte 30 de novembre, festa de sant Andreu. Amb l’Advent celebrem que el Senyor ve a les nostres vides. Ell ve a nosaltres, i nosaltres, amb el cor ben obert, preparem la seva vinguda plens de goig i d’esperança. Amb l’Advent comencem un nou Any Litúrgic, en què anirem caminant seguint els passos de Jesús.

n1908Els cristians som prou conscients que les quatre setmanes d’Advent són un temps especial per a preparar-nos a fons per a la celebració de la Nativitat de nostre Senyor Jesucrist.

Durant el temps d’Advent resarem Vespres en comunitat abans de la celebració de l’Eucaristia.

SAGRAMENT DE LA CONFIRMACIÓ 2018

Tal com informàvem el mes passat, el divendres 26 d’octubre tenia lloc la Celebració del Sagrament de la Confirmació d’un grup de nois i noies de la ciutat. La festa de l’Esperit fou reeixida pel que fa a la celebració, els cants, l’assistència de fidels i acompanyament de familiars, però en especial per l’actitud participativa dels confirmands.

La festa de la Confirmació és la festa de la vinguda de l’Esperit Sant a aquestes persones que han demanat ser confirmades en la fe. A natros ens queda demanar que l’Esperit transformi les nostres vides i les d’aquests nois i noies a fi de ser testimonis fidels de la Bona Nova de l’Evangeli.

no08

NADAL DE NOSTRE SENYOR JESUCRIST
24-25 desembre

Ens apropem a celebrar les festes de Nadal. Festes familiars i de tradició religiosa. Celebrem el naixement de Jesús el Fill de Déu que ve a salvar-nos i a revelar-nos que Déu ens estima. Siguem agraïts amb Déu Nostre Senyor corresponent-li amb el nostre amor cap a les persones que ens envolten.

Que tinguem tots una benaurada celebració del Nadal i un joiós any nou. Enhorabona i felicitats!
ADVENT- 2016

Amb el temps d’Advent comença l’Any Litúrgic. Un temps que ens prepara interiorment i exteriorment per a celebrar el Nadal, el
naixement de Jesucrist, el Fill de Déu fet home.

El temps d’Advent comprèn els quatre diumenges anteriors al Nadal. Aquest any el primer diumenge d’Advent va tenir lloc el passat 27 de novembre. L’Advent es caracteritza per ser un temps d’espera. Esperem la vinguda de Jesús, el seu naixement enmig nostre. Una espera activa i desitjada com la de l’amic o familiar que hem convidat a casa, i volem que tot estigui a punt. Cal tenir-ho tot a punt perquè quan Jesús arribi trobi lloc en el nostre cor.
ADMINISTRACIÓ DEL SAGRAMENT DE LA CONFIRMACIÓ

El bisbe diocesà, Mons. Enrique Benavent, administrarà el sagrament de la Confirmació el divendres 2 de desembre a l’església parroquial de
l’Assumpció, a les 20h. Seria bo participar i acompanyar al grup d’adolescents i adults que en aquest dia rebran el do de l’Esperit per al bé de la comunitat eclesial. Seran ungits amb el Sant Crisma al front; és el gest sacramental central per significar la donació de l’Esperit com a força per donar testimoni de Crist a la vida. El crisma és un ungüent aromàtic, barreja d’oli i bàlsam olorós, amb el qual s’ungeix als qui reben el sagrament del baptisme, confirmació i orde sacerdotal.